14/3/11

Αντικαπνιστικός Νόμος, οι Απόψεις σας..


 

Τι ορίζει ο νόμος για τους κλειστούς χώρους;
Σύμφωνα με το νόμο  περί «Προστασίας ανηλίκων από τον καπνό και τα αλκοολούχα ποτά», από την 1η Σεπτεμβρίου απαγορεύεται το κάπνισμα σε όλους τους δημόσιους χώρους, τους εργασιακούς, καφέ, μπαρ κ.τ.λ.. Το πρόστιμο για τους πελάτες ξεκινά από τα 50 ευρώ ενώ για τους καταστηματάρχες από τα 500 ευρώ.
 Εξαιρέσεις:
Καταστήματα κάτω των 70 τ.μ. μπορούν να επιλέξουν αν θα είναι χώρος καπνιζόντων με ειδική άδεια. Για καταστήματα μεταξύ των 70 και 300 τ.μ ειδικοί χώροι μπορούν να παραχωρούνται για το κάπνισμα μετά από αίτηση. Σε κέντρα διασκέδασης και καζίνο(μαγαζιά άνω των 300τ.μ.) θα προβλέπεται φόρος(τσιγαρόσημο) που θα εξαγοράζει το δικαίωμα στο κάπνισμα.

Τα αιτήματα των απεργών σχετικά με το Νόμο
1) Αναστολή του Αντικαπνιστικού νόμου και έναρξη ουσιαστικού διαλόγου.
2) Κατάρτιση φορολογικών κινήτρων για τη δημιουργία επιχειρήσεων αμιγώς καπνιζόντων
άλλα αιτήματα είναι, η μείωση του ΦΠΑ στο 6,5% και κατάργηση δημοτικού φόρου

Αναλυτικά ο Νόμος

21 σχόλια:

  1. Επειδή η ελευθερία μας τελειώνει εκεί που ξεκινάει η ελευθερία των άλλων, τάσσομαι υπέρ του νόμου αν και το βλέπω πολύ δύσκολο να εφαρμόζεται στο άμεσο μέλλον. O Γιωργάκης λέει πως θα εφαρμοστεί, οι Ελληνάρες λένε δε θα ισχύσει.
    Ο νόμος ίσως κρύβει κάποια παραθυράκια, αλλά δεν παύει να είναι ένα βήμα προς τον πολιτισμό.. κάτι που έχουμε να κάνουμε χρόνια!!
    Δεν υπάρχει αναπτυγμένη χώρα στον πλανήτη που να μην έχει εφαρμοστεί ανάλογος νόμος.
    Αναγνωρίζω πως ο νόμος έρχεται σε μια εποχή οικονομικής κρίσης, αλλά εσεις πιστεύετε πως δε θα υπήρχαν αντιδράσεις αν εφαρμοζόταν πριν από 10 χρόνια;
    Ναι, συμφωνώ πως ο νόμος μπορεί χτυπήσει την οικονομία και την ανεργία ως ένα βαθμό, αλλά και τι να κάνουμε; Να πάθουμε καρκίνο για το καλό της οικονομίας;
    Για όσους υποστηρίζουν πως η απαγόρευση του καπνίσματος είναι φασισμός, θα πρέπει να ανοίξουν το μυαλό τους λίγο. Πρέπει να καταλάβεις πως δε με νοιάζει πόσο κακό κάνεις στον εαυτό σου, είναι δικαίωμα σου! Αλλά είναι και δικαίωμα μου και υποχρέωση σου, να μην βλάπτεις τους γύρω σου. Τα πραγματικά θύματα είναι οι παθητικοί καπνιστές και όχι εσείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος15/3/11 09:50

    Ο κάθε άνθρωπος στη ζωή του βάζει διαφορετικές προτεραιότητες. Έτσι ένας καπνιστής διαλέγει να βάλει την απόλαυση του καπνίσματος πάνω από την υγεία του και δικαίωμά του. Το να υποχρεώνει όμως έστω και έναν συνάνθρωπό του να ασπαστεί τις δικές του επιλογές και να αναπνέει τον επιβλαβή καπνό του τσιγάρου είναι όπως είπε και στο προηγούμενο σχόλιο ο tommy καθαρός φασισμός!
    Επίσης ας μην ξεχνάμε πως επιστημονικά αποδεδειγμένα μια ώρα παραμονής ενός παθητικού καπνιστή σε ένα νυχτερινό κέντρο αντιστοιχεί σε κατανάλωση δυο πακέτων τσιγάρων.
    Φίλοι μου,ας λογικευτούμε!!! Το κάπνισμα δεν είναι στη φύση του ανθρώπου. Οι μόνοι που βγαίνουν κερδισμένοι είναι οι καπνοβιομηχανίες και αυτό το κράτος που "νοιάζεται" τόσο πολύ για τους πολίτες του. Ίσως σας φαίνεται παράξενη η αναφορά μου στο κράτος, αλλά όσο απίστευτο κι αν ακούγεται οι καπνοβιομηχανίες εισπράττουν μόνο ένα ευρώ για κάθε πακέτο τσιγάρων ενώ τα υπόλοιπα χρήματα από την τιμή του πακέτου είναι φόροι του κράτους. Ποιός λοιπόν μπορεί να αντιταχθεί σε τέτοια συμφέροντα που εις τους αιώνες των αιώνων παρασιτούν σε βάρος των λαών?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος15/3/11 20:55

    Έγω ως καπνιστής θέλω να προτείνω έναν άλλον τρόπο έτσι ώστε και οι μη καπνιστές να έχουν που να πάνε αλλά και οι καπνιστές να έχουν, ας δώσουν το δικαίωμα σε ολα τα καταστήματα να επιλέξουν το τι θέλουν να είναι, καπνιστών ή μη..... για να είναι δίκαιο για όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος15/3/11 20:59

    Ας μη γελιόμαστε ο νόμος δεν εχει σκοπό την υγεία των μη καπνιστων. Λεφτα θελει να βγαλει το κρατος με τους φορους. Ειμαι κατα του συγκεκριμενου νομου. Παλι εμεις την πληρωνουμε και το κρατος βγαινει κερδισμενο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. kai gw ws kapnistria sumfwnw me ton anwnumo kapnisth pio panw... as uparxei toulaxiston to perithwrio tis epiloghs!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ρε παιδιά, για ποιά επιλογή μιλάτε? Δηλαδή άτυπα θα απαγορεύσετε στους μη καπνίζοντες να μπορούν να μπούν σε κάποια καταστήματα. Αυτό έλειπε τώρα να αρχίσουνε οι μη καπνίζοντες να σκέφτοντε πού θα πάνε να πιούν τον καφέ τους η το ποτό τους ώστε να αποφύγουν την κάπνα. Ο τρόπος σκέψης σας έχει λάθος βάση, δεν καταλάβατε καλά, εσείς έχετε το πρόβλημα ως εξαρτημένα άτομα και πρέπει αν όχι να το αντιμετωπίσετε τουλάχιστον να μην έχετε το θράσος να υποχρεώνετε τους συνανθρώπους σας να αναπνέουν τον καπνό!!!
    Όσο για τους φόρους, κοιτάτε να ανοίξετε το στόμα σας για όλες τις άλλες περιπτώσεις που σε λίγο ένας άνθρωπος θα πρέπει να δουλεύει ένα μήνα για μια φρατζόλα ψωμί! Κάντε τον προσωπικό σας απολογισμό που τόσα χρόνια είτε στηρίζατε είτε ανεχόσασταν τον δυκοματισμό και φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Ο φόρος των τσιγάρων σας πείραξε που στην τελική είναι και επιλογή σας το να καπνίζετε και να πληρώνετε φόρο ή το να μην καπνίζετε και να μην πληρώνετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Νομίζω ο νόμος λέει ξεκάθαρα πως θα υπάρχουν κάποια καταστήματα και κάποιοι ειδικοί χώροι που θα μπορείτε να καπνίζετε ελεύθερα, όπως συμβαίνει στην Ευρώπη, ΗΠΑ. Θα υπάρχουν δηλαδή μέροι που θα μπορείτε να σαπίζετε από καρκίνο ελεύθερα- δικαίωμα σας είναι άλλωστε. Απλά στους περισσότερους χώρους θα πρέπει να σέβεστε τον μη καπνιστή και να βγαίνετε έξω για να κάνετε το τσιγάρο σας..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Όποιος δεν καπνίζει, δεν μπορεί να ξέρει πόσο ενοχλητική είναι η καπνίλα. Ειλικρινά, υπήρξε φορά που έφυγα από το μαγαζί λόγω της ανυπόφορης κάπνας.
    Δικαίωμα σας προφανώς να φουμάρετε, αλλά και δικαίωμα των υπολοίπων να μην αναπνέουν καπνό. Οι καπνιστές είναι περισσότεροι από τους μη καπνιστές οπότε στατιστικά σε οποιαδήποτε καφετέρια οι καπνίζοντες θα είναι πιο πολλοί από τους μη. Δηλαδή δεν είναι ότι θα υπάρχουν κάνα δυο τσιγάρα σε μια καφετέρια οπότε δε θα έχουν πρόβλημα οι υπόλοιποι. Ελπίζω να καταλαβαίνετε το σκεπτικό μου.
    Ο νόμος είναι ελλιπής αφού αφήνει παραθυράκια (ειδικά όσον αφορά καζίνο και μπουζούκια, που επειδή πέφτει πολύ χρήμα εκεί, το επιτρέπουν οι υποκριτές) αλλά θα μου πείτε είναι ένα βήμα.
    Και μια τελευταία άποψη, ο νόμος δημιουργήθηκε για φοροεισπρακτικούς λόγους (πρόστιμα) και όχι γιατί νοιάζονται οι κυβερνούντες για την υγεία μας. Αν νοιαζόντουσταν θα έκαναν κάτι όσον αφορά τον αέρα που αναπνέουμε στις πόλεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Λευτέρης16/3/11 16:26

    Συμφωνώ με τον Ιάκωβο και με τον Tommy, φασίστες δεν είμαστε για να απαγορεύουμε ακόμα και την ύπαρξη καπνιστών αλλά δεν είμαστε και ηλίθιοι. Εφόσον προβλέπονται μαγαζιά που θα μπορούν να πηγαίνουν οι καπνιστές, εγώ είμαι καλυμμένος. Τώρα είτε αυτά είναι κανονικά μαγαζιά είτε είναι κιβώτια που θα χώνουν τους καπνιστές για να πάρουν τη δόση τους δεν με ενδιαφέρει. Είναι ένα βήμα μπροστά ο νόμος και σαφώς πρέπει να ισχύει και για μπουζούκια, καζίνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος16/3/11 20:55

    Ιακωβε η αποψη σου ειναι τερμα φασιστικη.. Δηλαδη θα σε πειραζε να υπαρχουν καφετεριες καπνιστων και μη.. Εισαι παραλογος.. Μια αλλη λυση συμφωνα με το σκεπτικο σου ειναι να σκοτωσουμε τους καπνιστες. Μπραβο λοιπον. Κρεμάλα στους καπνιστές..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καταρχας θεωρω ανεπιτρεπτο εν ετει 2011 και ενω η Ελλαδα θεωρειται μελος της Ευρωπης να μην ακολουθει την απαγορευση του καπνισματος σε δημοσιους χωρους. Απο τη μια πλευρα θα επρεπε να ισχυει εδω κ πολλα χρονια ο συγκεκριμενος νομος, απο την αλλη πλευρα θεωρω πως η κυβερνηση δεν θα μπορουσε να βρει χειροτερη εποχη για να τον επιβαλλει... Οπως και να εχει ειμαι υπερ του νομου κ της αμεσης εφαρμογης του (αντε να δουμε..) γιατι τον θεωρω και ως ενα βημα μπροστα στο θεμα της σωστης συμπεριφορας προς τον συμπολιτη που ως γνωστον και σε αυτο κατεχουμε "τα πρωτεια".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Θα ηθελα να εκφρασω κι εγω την αποψη μου για το συγκεκριμενο θεμα.
    Λυσεις υπαρχουν πολλες και καποιες εφαρμοζονται ακομα και τωρα.Αν και καπνιστης συμφωνω στην απαγορευση του τσιγαρου σε ολους τους κλειστους χωρους. Οπως και να το κανουμε ο καπνος δεν θα παραμεινει στον χωρο των καπνιστων. Σιγουρα ενοχλει τον μη καπνιστη σε αποσταση μεγαλυτερη απ'οση φανταζομαστε,ειδικα τα μικρα και αθωα ακομα παιδακια.Εδω εγω ξυπναω το πρωι και βιαζομαι να φυγω απ'το σπιτι να αναπνευσω "καθαρο" αερα. Οσο για το κρατος, σιγουρα αργησε παρα πολυ να εφαρμοσει τον νομο,ωστε μας δημιουργησε,σε εμας τους καπνιστες, την εντυπωση οτι εχουμε την ελευθερια να φουμαρουμε διπλα στους μη καπνιζοντες. Ενταξει, το να βγεις λιγο εξω να παρεις την νικοτινη σου δεν θα σε αρρωστησει κιολας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος17/3/11 00:56

    I believe every person should have a choice as long as other people's choices are being respected.I also think that smoking and non smoking places should be designated so the choice will be ours.I am all against this law because what the government is trying to do here is collect some extra money-a lot of extra money!If the government really cared, they wouldn't force people who wish to quit smoking to pay 300 euros to go through treatment!!!It would have been free through their insurance!So it is at least naive to hail the law and expect complacency on behalf of thinking citizens!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κατ' αρχήν ανώνυμε φίλε μου φρόντισε να μάθεις πως στον γραπτό λόγο δεν μεταφέρουμε αυτολεξεί τον προφορικό, αλλά αυτό είναι ένα δικό σου θέμα το οποίο δεν παύει να προδίδει το κατά πόσο είσαι σε θέση να εκφράσεις μία ολοκληρωμένη σκέψη.
    Την κρεμάλα οι καπνιστές την έχουν ήδη επιλέξει μόνοι τους με το να αυξάνουν τις πιθανότητες να τους παρουσιαστεί κάποια μορφή καρκίνου. Στην άποψή μου βάζω πάνω απ' όλα την υγεία!
    Δεν είναι δυνατόν να επιτρέπουμε να βλέπουν τα μάτια των μικρών παιδιών τους καπνιστές δίπλα τους και να δημιουργούν λάθος πρότυπα για τη ζωή.
    Η μόνη λύση που με βρίσκει σύμφωνο, είναι αυτή των γυάλινων κλουβιών που θα σας βοηθήσει να κάνετε και οικονομία μια και δεν θα χρειάζεται να ανάβετε τσιγάρο μπαίνοντας σε αυτά αφού από το ντουμάνι η κάθε ανάσα σας θα περιέχει ικανές ποσότητες πίσσας και νικοτίνης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αλέξανδρος17/3/11 15:16

    Σ αυτή τη χώρα έχουμε μάθει το λάθος να το κάνουμε σωστό και να νομιμοποιούμε τις παραβάσεις και τα εγκλήματα..!
    Προς ανώνυμος..φασισμός?γνωρίζεις τι σημαίνει φασισμός?είναι φασιστικός ο νόμος ή η απόψεις τον μη καπνιστών?δες που φτάσαμε....!ο απόλυτος φασισμός φίλε μου βρίσκεται στο γεγονός ότι καπνίζετε και υποχρεώνετε τους μη καπνιστές να ανέχονται τον καπνό σας...αυτό είναι φασισμός!όσο φασιστικό είναι το κάπνισμα προς τους μη καπνιστές άλλο τόσο θα είναι και η άποψη μου-μας για το κάπνισμα.είναι φασισμός το γεγονός ότι προσπαθούν να περάσουν ένα υγειονομικό μέτρο..!Έλεος!
    Όσο για το οικονομικό κομμάτι..το κράτος δεν κερδίζει φίλε μου από το μέτρο..για αυτό και δεν το εφαρμόζει.είδες να γίνεται κανένας έλεγχος?ξέρεις πόσος είναι ο φόρος στα τσιγάρα και παράλληλα τα έσοδα του κράτους?
    Όσο για την επιλογή των καταστημάτων..όχι να μην υπάρχει επιλογή..λόγω κερδών όλα τα μαγαζιά θα γίνουν καπνιστών και το μέτρο θα έχει αντίστροφα αποτελέσματα...την περιθωριοποίηση των μη καπνιστών.έχει γίνει αυτό το μέτρο και ήταν εντελώς αναποτελεσματικό.
    Εν κατακλείδι..σε άλλες χώρες δεν επιτρέπουν το κάπνισμα ούτε σε εξωτερικούς χώρους εδώ και 10 χρόνια.δεν φταίει ο νόμος.η αναποτελεσματικότητα του κράτους φταίει για όλα.και όσο δεν κράτος μην περιμένουμε τίποτα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος18/3/11 00:54

    Θα ηθελα να μαθω Αλεξανδρε σε ποιες χωρες δεν επιτρεπεται το καπνισμα ουτε σε εξωτερικους χωρους!!!!!Οσο για τα προστιμα, κανεις μεγαλο λαθος!Επιβαλλονται προστιμα καθημερινα!Ολα γινονται για τα φραγκα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος18/3/11 01:15

    Why so much hatred towards smokers?Where did you get the picture of glass cages?Let us be civilized!As a smoker, I support the choice of smoking and non-smoking places.However, I go to places where smoking is not allowed and of course I respect it and I have fun just the same!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Παιδιά, στη Νέα Υόρκη, στο Σέντραλ παρκ, έκαναν παρατήρηση τον πατέρα μου που κάπνιζε.. και εμείς εδώ δεν μπορούμε να βρούμε καφετέρια. Ο Νόμος ξαναλέω, λέει ξεκάθαρα πως θα υπάρχουν μαγαζιά που θα έχουν ειδική άδεια ή ειδικό χώρο- ώστε να επιτρέπεται το κάπνισμα.. Μία ερώτηση.. Αυτοί που βγαίνουν στους δρόμους για τον αντικαπνιστικό νόμο, τι ακριβώς θέλουν? Μια Ελλάδα που θα καπνίζουν όλοι, όπου θέλουν και όποτε θέλουν? εμένα τα πρόστιμα πάντως normal μου φαίνονται ..αντί να βγούμε στους δρόμους για άλλα πράγματα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Προς τον Αλέξανδρο.
    Το μέτρο είναι καθαρά φοροεισπρακτικό και σαφώς κερδίζει το κράτος από τα πρόστιμα που επιβάλει.
    Η ζήτηση των τσιγάρων δεν πέφτει ποτέ! Ακόμη και η τιμή να αυξηθεί (όταν δηλαδή αυξάνεται ο ειδικός φόρος των τσιγάρων) ο καπνιστής θα πληρώσει για τον εθισμό του. Το πολύ πολύ να το γυρίσει στα στριφτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος26/6/11 23:00

    Το ρητό οτι η ελευθερία του ενός σταματάει εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου, είναι σωστό στο παρόν θέμα εκεί που είναι υποχρεωτική η συναισθήαση. Στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέρονοτος δεν είναι υποχρεωτική η παραμονή. Παρόλα αυτά είμαι της γνώμης οτι πρέπει να υπάρχουν ξεχωριστοί χώροι καπνιστών ( όπου μπορούν να δημιουργηθούν ) Το εαν θα είναι με τσιγαρόσημο η χωρίς είναι ένα αλλο θέμα. Πέρα απο αυτό είναι ώρα να αρχίσουμε να βλέπουμε και άλλα βλαβερά εκτός απο το κάπνισμα. Για τα ταουάζ και τα Piercing δεν ακούω κάτι απο κανένα. ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΒΛΑΒΕΡΑ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ. Δε βλέπω να γίνεται καμια εκστρατεία πάνω σε αυτα. Φυσικά αυτά αφορούν ατομική υγεία και όχι δημόσια όπως το κάπνισμα. Για τα χημικά, τα λιπάσματα, τα καυσαέρια, το νέφος κλπ δεν ακούγεται κάτι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος11/3/12 16:25

    ΠΑΒΙΛΛΙΟΝ Χτές 10 Μαρτίου 2012 ο σύλλογος χαλανδρίου διοργάνωσε βραδιά '60
    Επικρατούσε μια ωραία ατμόσφαιρα με απαλή μουσική,ο μέσος όρος ηλικίας ήταν γύρο στα 55 ετών και το 70% μη καπνίζοντες,όταν το κέφη άναψε και η πίστα γέμισε, σαν να ήταν συνενοημένοι οι καπνιστές στα τραπέζια άναβαν το ενα τσιγάρο πίσω απο το άλλο και καταλαβαίνετε τι παει να πει φαντάζομε,το να χορέβει εκείνη τι στιγμή ενα ζευγάρι των 60 ετών στην υπερυψωμένη πίστα !!!
    Ουτε στου Αποστόλη το κουτούκι να ήμασταν......
    Για άλλη μια φορά ο αντικαπνιστικός νόμος βρέθηκε στο καλάθι των αχρήστων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή